Monday, June 1, 2009

Tekad

Tadi aku telefon member sekadar bertanya jadi ke tidak serah tender notis berhenti.

"Aku dah bagi notis tetapi GM tidak terima, dia tanya apa masalah aku. Ada beberapa alternatif yang diberikan dan meminta aku fikir panjang. Satu nasihat yang mengecewakan aku".

Habis macamana?. Aku bertanya.

"Dia bagi aku cuti empat hari, mulai lusa. Kononnya cooling periode, tapi aku akan membuat kejutan bila naik kerja nanti. Aku dah plan nak pergi my fantasy island...ha ha ha aku bebas nak buat apa yang aku suka, tapi aku tak buat seks bebas, bahaya siouuuut".

Ada sedikit suara gelak nakal yang kembali kedengaran selepas murung sejak beberapa hari lalu.

Eh bila kau nak bertolak? Aku menanya.

"Aku kena kerja sampai Rabu. Habis kerja pukul 7 petang aku terus bertolak. Macam biasa drive sorang-sorang, kalau nak padam kat highway aku sorang tak libatkan orang lain. Pulau tu best macam Giligan Island. Aku dah batal trip cuti dengan member yang lain. Aku perlukan masa untuk sendirian".

Aku hanya menyahut, jaga diri selamat jalan.

No comments:

Post a Comment