Monday, February 15, 2010

Mimpi

Sebaik selesai entri Monolog, aku rasa mengantuk. Walaupun sedikit terbeban dengan masalah tugasan, perlahan-lahan kelopak mata jatuh. Akhirnya terlena.

Perpindahan ke dunia fantasi indah sekali, sehinggakan aku menyesal kerana terjaga dari mimpi.

Ulitan sehingga ke pagi membawa aku pergi jauh, beribu batu dari Kuala Lumpur. Khayalanku akhirnya berlabuh di Perancis. Mungkin selama ini getar jiwa terpaut di bandaraya romantis, Paris.



Seperti di alam realiti dan sebagaimana kunjungan sebelum ini. Kedatangan disambut saudara aku yang bermastautin di kota itu. Sapa lagi kalau bukan Boyeh dengan Pok Amid.



Bila dihitung, hampir dua tahun aku tidak ke sana. 2 bulan lepas Timah ke sana menghantar Sofea, anak buah aku yang tengah tungggu SPM, untuk belajar Bahasa Perancis, mungkin selepas ini giliran aku. Sapa tahu...yang penting kantung berisi. Kalau setakat kosong alamaknya tak ke mana...terus di alam mimpi.





Puas termenung selepas terjaga, tetiba mata aku terpandang alat kawalan penyaman udara. Aku dekatkan dengan mata yang cemei....ohhhh 16C, aku tertekan suhu serendah itu...Sambil senyum di bawah lingkaran blanket, aku gelak...Macamana tak mimpi pergi Perancis, suhu kat bilik sejuk gilerrrr. Cinabeng betul.

No comments:

Post a Comment