Monday, February 22, 2010

Damai Di Sana

Hari ini, genap 18 tahun kembalinya ke rahmatullah, penyanyi tersohor tanahair, Sudirman Haji Arshad. Sepanjang tempoh pemergian allahyarham, lagu-lagunya sering mendampingi jiwa peminat.

Kehadiran beliau di persada seni, dalam pakej yang hampir sempurna. Cerdik, bijak, rendah diri, berwawasan dan banyak lagi. Dia dipinjam untuk dikongsi seketika.

Lagu Selamat Tinggal dan Patah Hati, menjadi kesukaan aku. Dulu aku melayan lagu Patah Hati sampai sebak dan menitis air mata. Aku personafikasi lagu itu sebagai sebahagian perjalanan hidup aku. Kerana itu, lagu itu sentiasa bersama dan dimuaturun dalam i-pod aku.

Irama aslinya amat mendayu...Rashid Sibit selalu jadikan lagu tema dalam drama arahan beliau.


Patah Hati Patah hatiku
Membawa derita
Merajuklah diri
Merajuk diri
Tak tentu haluan

Patah hati ku
Membawa derita
Merajuklah diri
Merajuk diri tak tentu haluan

Ku harap janjimu
Bahagia selalu
Sayang
Rupanya patah
Rupanya patah di tengah jalan

Hendak diulang...Hendak diulang
Resah menanggung
Sayang
Kenanglah jangan
Kenanglah jangan disebut pun jangan
Hancur hatiku
Di dalam nestapa
Mengenangkan nasib
Mengenang nasib diriku malang( 2 X )

Maksud hatiku
Maksud hatiku
Bahagia bersama
Sayang
Apakan daya
Diriku miskin
Harta tak punya

Ingin ku petik
Bintang yang tinggi
Sayang
Tanganku hangus
Tanganku hangus disambar petir

Dir, al fatehah semoga ditempatkan di sisi mereka yang beriman dan beramal soleh.

No comments:

Post a Comment