Thursday, December 10, 2009

Selamat Tinggal Sayang

Bukan mudah membuat keputusan terutama yang membabitkan hati dan perasaan. Aku pada mulanya bukan berkali berfikir malah lebih dari itu.

Rasa sayang ini masih menebal. Tetapi aku perlu berpijak pada rasional. Berdasarkan hitung conggak, akhirnya tiba masa kita berpisah. Sepatutnya 26 Disember ini kita meraikan ulang tahun ke 6. Sayang sekali ia tidak kesampaian. Maafkan aku.

Bukan mudah melupakan sesuatu yang istimewa. Saat suka duka, pahit manis. Hampir sepanjang masa kita bersama. Hubungan kita amat akrab dan melampaui sempadan kekasih. Kau terlalu setia, biarpun ada kala aku mencurangimu dengan membandingkan kehebatan yang lain. Tetapi kau tetap menerimaku. Kejujuranmu tiada bandingan, tidak pernah engkar dengan kemahuanku. Dan sampai bila-bila kemesraan dan layananmu terhadap aku akan terpahat di ingatan.

Apapun sekali lagi aku mengkhianati dengan meninggalkanmu. Di saat aku membuat keputusan, kau diam kelu dan membisu. Aku faham perasaanmu. Maafkan aku atas ketelanjuran yang dilakukan. Inilah yang dipanggil fitrah kehidupan. Datang dan pergi silih berganti. Hakikatnya, kau terlalu istimewa.

Weihhh aku jiwang sebab dah jual kereta kesayangan aku. GEN2. Bukan kerana perasaan aku terhadap orang. Minggu ni aku dapat kereta baru. Kereta apa? Biarlah rahsia. Cukuplah ala kadar.

Hari terakhir bersama bini aku. Selama hampir enam tahun ke sana sini bersama. Menemani aku di saat duka dan ceria. Semoga kau bahagia dengan pemilik baru.

2 comments:

  1. tak sabor nak tengok bini baru lu bro

    ReplyDelete
  2. entry mmg suspender...sangat menjadi teasernya...:p bini baru sure lebih mengancam dan seksi...tapi sempat merasa 'janda' abg..:p pasti bini baru dijaga sangat rapi..seperti yang lama...pembersih sgt2 n wangi2 kereta itu..:p bawala pusing2 ek..

    ReplyDelete