Tuesday, November 10, 2009

Tercapai Akhirnya

Sudah lama aku mengatur janji untuk berjumpa dengan Tun Mahathir Mohamad. Sejak balik dari Gaza, aku ada membuat temujanji tetapi sering terlepas kerana Tun M, sememangnya sibuk. Pembantu setia beliau, Sufi suruh aku datang ke Yayasan Perdana, tetapi nasib tidak memihak kepada aku kerana tiada kesempatan.

Jumaat lalu bagaikan mendapat rahmat apabila aku menerima undangan. Bersama 7 rakan setugas kami dijemput makan tengahari di JW Marriot. Lebih meriah Tun M menjadi tetamu kehormat majlis Women's Role In Nation Building yang dinaungi NAM Institute For The Empowerment of Women.

Siang tadi segala yang dimpikan menjadi realiti. Harapan aku selama ini untuk mendapat autograf Tun M pada buku mutakhir beliau, akhirnya tercapai.

Lama tak makan salmon, tapi tak sesedap sangat. Daripada 5 aku bagi 3.

Apple pie ini tiada apa yang istimewa. Rasanya kalau emak Mimi Aryani (kawan masa kat U dulu) buat lagi mengancam.

Dulu ada orang pinjam buku ni. Apa nak buat bila tidak dipulangkan. Kira sedekahlah. Aku cari dan beli satu lagi. Mula-mula pergi Borders tapi dah habis. Kemudian ke MPH di The Curve nasib baik tinggal satu aja.

Akhirnya tercapai, aku dapat autograf Tun M. Yahoooooooooooooooooooooooo.

1 comment: