Wednesday, November 25, 2009

Terbang Tinggi

Cuti sehingga tahun depan? Terbeliak mata kawan-kawan sepejabat. Memang itu patut aku lakukan. Tidak guna kemut cuti, kesudahan aku yang rugi kerana ia tidak boleh di bawa melebihi bulan Mei. Selepas tu, ia terbakar dan hanggus.

Bila dah cuti, apa lagi, terbanglah sang bangau....seperti selalu, sudut ini menjadi kegemaran aku merakam gambar.


Kerana 2 hari 1 malam, aku membuat keputusan meletak kereta di LCCT. Tidaklah mahal sangat berbanding ambil teksi. 42 jam baru RM 73.

Hidup ini terlalu singkat....aku nikmati keindahan alam dan bersyukur nikmat yang diberikan.

Pemandangan dari Hotel Puteri Pacific, di mana aku menginap. Nampak Tambak Johor dan di seberang sana Woodlands. Kesabaran aku pernah diuji tahun lepas sewaktu memasuki republik itu. Sampai sudah aku tidak tahu apa punca walaupun aku ada andaian. Kali ini aku tidak lagi bertandang ke Singapura.

Bila balik JB aku tidak akan melepas cari ZZ. Tetapi seperti kelaziman aku hadap lontong kering sendirian. Tetiba masa tengah sedap ngap teringat lagi drama masa kat Hutan Bandar, Johor Bahru. Pandai sungguh orang tu berlakon, teringat lagu Ruffadge. Tipah tertipu tipah, Tipah tertipu Tipah, Tipah tertipu lagi.....Tapi aku bukan Tipah yang tipu aku tu Tipah, dah terbalik Mungkin lirik jadi macam ni Tipah tipu aku Tipah, Tipah tipu aku Tipah. Tipah tipu aku lagi. Biarlah itu cara dia.

Yang penting minggu pertama bulan depan aku terbang lagi....walaupun tidak lama, ia membawa aku beribu batu dari sini. Rezeki jangan ditolak.

1 comment:

  1. wow selalu terbang diudara, seronoknya macam aku nak terbang sama

    ReplyDelete