Wednesday, November 25, 2009

Ronda dan Makan

Bila dah merayap ke segenap alam, makan menjadi agenda utama. Seperti biasa aku suka singgah di kedai kopi @ kopitiam. Aku akan cari yang original, bukan yang setakat nama aja kopitiam tapi rasa hampeh.


Yang duduk di kaunter, anak pengasas Hai Peng. Panggil Mok Mek atau Semek. Pernah berhijrah ke Kanada tetapi akhirnya balik ke Kemaman untuk teruskan legasi kopi.

Semestinya Nasi Dagang jadi pilihan. Tengoklah kelongsong. Unik dan menarik. Paling penting ia mesra alam.


Ini satu lagi tempat wajib yang aku perlu singgah bila bercuti ke Kota Bharu. White House Kopitiam beroperasi dari 8 pagi hingga 1 tengahari dan 8 malam sehingga 12 pagi.




Kopi dan telur separuh masak memang tiada tandingan. Di sini boleh temui pelbagai ragam manusia yang mempunyai citarasa yang sama. Berkongsi kenikmatan kopi.

2 comments:

  1. Alamak - tahun ni aku tak balik Kelantan lagi! Maknanya tahun ini aku tak singgah White House Kopitiam lagi!

    lukmanw
    http://orangkecilorangbesar.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. bestnya kopitiam ni betul-betul klasik,

    ReplyDelete