Wednesday, April 1, 2009

Jangan Sesekali Lupa

Perlantikan Benjamin Netanyahu sebagai Perdana Menteria baru Israel dijangka tidak banyak mengubah dasar ganas Yahudi.

Ketika memenangi undi di knesset atau parlimen, secara diplomasi beliau cuba berdrama dengan memuji tamadun dan kebudayaan Islam. Secara munafik cuba menzahirkan kekaguman tetapi tidak lama selepas itu, secara lantang meminta negara Islam menjauhi semangat melampau. Realiti yang berlaku, siapa melampau dan siapa pelampau.

Pemimpin yang berusia 59 tahun ini sepatutnya muhasabah, siapakan yang merosakkan Perjanjian Oslo...sekaligus membantutkan pembentukan sebuah negara yang bernama Palestin. Pastinya beliau. Sepanjang sejarah umat Israel, sebenarnya tiada istilah kejujuran. Lantaran itu sejarah membuktikan dengan sikap kecelakaan dan keangkuhan zionisma menjadikan bangsa ini hina di kaca mata Tuhan.

Mengapa Netanyahu berterusan melebelkan Iran sebagai negara pelampau? Tidak Arab Saudi, Jordan, Mesir, Kuwait dan lain lagi. Jawapannya mudah, pengikut mazhab Syiah tidak pernah bertolak ansur terhadap pencabulan dan kebaculan Yahudi terhadap umat Islam. Di mana maruah kita sebagai pengikut ahlu sunnah jika terus membiarkan saban detik pembunuhan dan penjarahan ke atas bumi suci berterusan.

Dalam majlis perlantikan yang berlangsung di kediaman presiden petang tadi, Netanyahu yang pernah menyandang jawatan sama sebelum ini, tidak membayangkan sebarang usaha ke arah penyelesaian terhadap konflik serantau. Hakikatnya, siapapun yang memimpin, Zionisma tetap menjadi tunjang mereka. Ia bermakna, hanya bangsa Yahudi yang didakwa bangsa pilihan Tuhan yang layak meneraju muka bumi. Bangsa selain daripada mereka, tidak ubah seperti anjing kurap.

No comments:

Post a Comment